31 Aralık 2011 Cumartesi

Ücretsiz Muhasebe Programı

Netteki ücretsiz muhasebe programı ihtiyacını kendim aradığımda fark etmiş oldum. Kendi tecrübelerimi samimi bir şekilde paylaşmak istiyorum.

Öncelikle en faydalı yolu tavsiye ediyorum ve eğer imkanınız varsa ücretli bir yazılım kullanın diyorum. Çünkü verilen ücret karşılığında gelecek zamanda programla ilgili alacağınız desteğe ihtiyacınız olacaktır. En büyük handikap olan veri yedekleme, veri kaybı ve verinin yeniden kullanılması gibi durumlarda firmanızın kayıplara uğrama ihtimalini düşürmüş olursunuz. Kaldı ki ücretsiz sunulan programlardaki veri işlemleri de genelde ücretli destek ile yapılmaktadır genelde.

Bu uyarıyı yaptıktan sonra benim ilgimi çeken ve tecrübe ettiğim ücretsiz muhasebe yazılımlarına geçelim. Bunlar sektörde öne çıkanlardır.

  • Turkuaz
  • Tekir
  • Ayrax
  • Kendi çapında iş gören excel uygulamaları
Turkuaz'ı hala kullanmaktayım ancak yarın bir sorun yaşarsam halledebilme şansım çok düşük. Çünkü destek ekibi, destek forumu, paylaşım alanları gibi sıkıntılı yanları var. Forumlar destek alanları ama sorduğunuz soruya cevap verilmeyebilir. Ve öylece ortada kalabilirsiniz. Mevcut cevaplar da bence yeterli gelmeyebilir. İlgili firma bu işi ücretli yapacak destek ekibi kurmak istemiş ancak gönüllü bulamamıştır. Yani forumlardan yardım alma durumunuz kısıtlıdır. Buna rağmen kullanmak isterseniz http://forum.turquaz.com

Tekir'i kullanamadım. Kurulumu denedim ancak kurulumda ciddi sıkıntılar yaşadım. İyi niyet görürsem mutlaka belirtirim ve kötü niyetleri de her zaman belirteceğim. İşte bu yüzden şunu fark ettim; daha kurulum kısmında ücretli destek verebilmek için işin karışıklığını giderme yolunu seçmemişler. Kurulumu öyle karışık ki ben bu işlere yabancı olmamama rağmen çok sıkıntı yaşadım. Yani koyarsın detaylı bir video kimse senin başını ağrıtmaz fazladan. Ama açık kaynak bir programa kapalı bir kutu gibi kurulum anlatımı yaparsanız niyetiniz hemen anlaşılacaktır. Ne yalan söyleyeyim eğer para verecek olsaydım zaten gider ETA, LOGO, AKINSOFT vb. firmalardan alırdım desteğiyle.. Yazılım güzel hazırlanmış ama yine bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum. http://www.tekir.com.tr

Ayrax {Güncelleme}Azeri bir firma tarafından satın alındığı için program artık kullanılamıyor. Eskiden indirip kuranlar veya kurabilecek olanlar ise destek alamayacaklar. Ücretsizden uzak durmayı anlattığı için Ayrax satırını kaldırmıyorum.

Excel çözümlerine değinirsek; bunlar küçük işletmeler için bence birebirdir. Başınızı en az ağrıtacak programcıklar bunlardır. İşinizi görürler, kolay yedeklenirler, değiştirilebilirler, ücretsizlerdir genelde ve kolay erişilir. Tabi size buradan şunu bunu kullanın diyemeyeceğim. Google'da "excel ön muhasebe" gibi aramalarla ulaşabileceğinizi düşünüyorum. Hem böylece bütün seçeneklere ulaşabilirsiniz.

Sonuç olarak şunu söylemeliyim; ucuz etin yahnisi misali ücretsiz programlar her zaman risk barındırırlar. Eğer işletmeniz büyükse ücretli programlara yönelmeniz iyi olacaktır. Şahsen bizim firmamız küçük bir firmadır ve ben excel ile hazırlanmış bir dosya kullanmayı düşünüyorum. Yarın yani 01.01.2012 itibari ile... Artık kafam daha rahat olacak en azından.

Soru ve sorunlarınız için yorum bırakabilirsiniz.
milit0.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder