18 Eylül 2016 Pazar

Ve MS FrontPage' e Elveda

frontpage elveda
FrontPage bir efsane

Sene bilmem kaç! Tahmini 2002 civarları. Üniversite bitince boş zaman etkinliği ve yüksek heyecan sebebi web tasarım işleri.. Ticari mi? Elbette değil. Tamamen bir hobi ve devamında da harika bir dünyanın kapılarını aralamanın müthiş heyecanı.












Çok az uğraş var ki benim için bu kadar çok heyecanı bir arada barındıramamıştır. Örneğin FrontPage ile web sitesi yapmak ve yapmayı öğrenirken de sürekli keşfetmek. Sonuçta bunun okulunu okumadık veya kursuna gitmedik. Evde kendimiz çözdükçe devamı da geliyordu bulmacanın. 


Bugün bu hikayenin sonuna geldim. Bilgisayarımda yüklü MS FrontPage 2003 programını program ekle kaldırdan kaldırdım. FrontPage uzun zamandır işime yaramıyordu. İşim olduğunda da Adobe Dreamveawer kullanıyordum. FrontPage zaten çok çok geride kalmıştı. Ama gel bir de benim gibi uzun zaman önce bu program ile yola çıkanlara anlat. Mevcut masaüstü bilgisayarımı da uzun zaman formatsız kullanınca FrontPage de yerinde kalıyordu.

İlk versiyondan son versiyona FrontPage sürümleri

  • 1995 — Vermeer FrontPage 1.0
  • 1996 — Microsoft FrontPage 1.1
  • 1996 — Microsoft FrontPage 97 (version 2)
  • 1997 — Microsoft FrontPage Express 2.0 (free simple web page editor came with Internet Explorer 4 and 5, and could be found online from numerous shareware Web sitesi)
  • 1997 — Microsoft FrontPage for Macintosh 1.0
  • 1997 — Microsoft FrontPage 98 (version 3)
  • 1999 — Microsoft FrontPage 2000 (version 9): Included in Office 2000 Premium and Developer editions
  • 2001 — Microsoft FrontPage 2002 (version 10): Included in Office XP Professional with FrontPage (volume license only), Office XP Professional Special Edition and Office XP Developer edition.
  • 2003 — Microsoft Office FrontPage 2003 (version 11): Not included in any of the Office 2003 editions, sold separately. It was included with Windows Small Business Server 2003 Premium Edition.

Ancak Almanya'dan oğlum da gelmediği halde artık ona veda ettim. Sanırım zamanı gelmişti. Çünkü Wordpress denen hazır script ile iştigal ettikçe zaten görsel arayüzle web sitesi yapmaya, HTML ya da CSS gibi kodlara pek işim düşmüyordu. Kodlar için de zaten wordpress düzenleyici (editör) sunmaktaydı.

Evet! Bugün yani 18.Eylul.2016 tarihi itibariyle MS FrontPage (benim için) aramızdan ayrıldı. Dediğim gibi olay sıradan bile sayılmayabilir. Ama o, artık yok!!

Beni ancak bu yoldan geçen arkadaşlar anlar değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder